Music

Header Ads

Sunday, October 25, 2020

Jelajah Belia Sarawak 2020 @Demak Laut Di PCC Kuching



DEMAK LAUT, Kuching: Pagi tadi telah diadakan sesi Townhall dalam Jelajah Belia Sarawak 2020 @Demak Laut yang diadakan di Penview Convention Centre Kuching.


Majlis telah dirasmikan Menteri Belia dan Sukan, Menteri Pelancongan, Keseniaan dan Kebudayaan Sarawak Datuk Abdul Karim Rahman Hamzah dan turut dihadiri Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Demak Laut Dr Hazland Abang Hipni.



Pada majlis itu, Menteri Belia dan Sukan Datuk Abdul Karim telah bersetuju memberikan keutamaan dalam permohonan pembinaan Kompleks Sukan Mini, mengadakan Kursus Pemandu Bot Pelancong ke Taman Negara Bako atau dikenali Park Guard khas di bawah SFC dan mengumumkan peruntukkan sebanyak RM30,000 kepada persatuan dan kelab sukan dan rekreasi di DUN Demak Laut.



Datuk Abdul Karim turut merasmikan Kelab 4X4 Demak Laut dan Kelab Demak Laut Bikers yang merupakan sebahagian daripada kelab sukan dan rekreasi yang ada di kawasan DUN Demak Laut.



Dianggarkan kira-kira 200 belia dari kawasan DUN Demak Laut hadir dan mengambil bahagian dalam sesi Townhall Jelajah Belia Sarawak 2020 @Demak Laut yang diadakan buat kali ke 17 pada tahun ini. -Buletin Demak Laut

No comments:

Post a Comment

Back To Top